A felvett tanulók beiratkozása középfokú intézménybe

Hogyan történik a felvett tanulók beiratkozása középfokú intézménybe?

A sikeres felvételi vizsga után a következő feladat vár rátok: beiratkozni a középfokú intézménybe. Az e-ügyintézésnek köszönhetően ezt nagyon egyszerűen megteheted.

Olvasd el, mit kell tenned szülőként a beiratkozáshoz!

A beiratkozással kapcsolatos teendőid szülőként/ törvényes képviselőként

Minden év június közepétől az e-Ügyintézés felületén megnyílik a lehetőséged szülőként, illetve törvényes képviselőként arra, hogy a középiskolába vagy gimnáziumba felvételt nyert gyermeked adatait beküldd a kiválasztott intézménybe. Ezt a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) folyamat segítéségével tudod megtenni.

Amennyiben gyermeked általános iskolája használja a KRÉTA rendszert, akkor annyit kell tenned, hogy az általános iskolai gondviselői azonosítóddal és jelszavaddal bejelentkezel az általános iskola e-Ügyintézés felületére. A rendszer ekkor betölti gyermeked személyes adatait a felületre. Ezeket az adatokat ellenőrizd le vagy ha szükséges, akkor módosítsd, illetve egészítsd ki őket.

Ha gyermeked általános iskolája nem használja a KRÉTA rendszert, akkor az e-Ügyintézés felületén – melyet itt érhetsz el – hozz létre egy ideiglenes regisztrációt. A belépés után válaszd ki a „Beiratkozás középfokú intézménybe” (BKI) ügyintézést. Ezután töltsd ki gyermeked személyes és lakcímadatait, a szülők/ törvényes képviselőkre vonatkozó, valamint a beiratkozáshoz szükséges adatokat.

Jelentkezés
Felvételi infó és árak

Milyen további teendőid vannak az e-Ügyintézés felületén?

Mindkét esetben fontos, hogy válaszd ki azt az intézményt, ahová gyermeked felvételt nyert. Gyermeked adatai alapján a szoftver a kiválasztott középiskola KRÉTA rendszerébe betöltött KIFIR adatok között megkeresi és azonosítja gyermekedet.

Amennyiben megtalálja, a rendszer fogadja az általad beküldött adatokat a középiskola KRÉTA rendszerében. Ha az általad megadott adatok alapján a rendszer nem tudja azonosítani gyermekedet a kiválasztott középiskola vagy gimnázium adatbázisában, akkor az e-Ügyintézés felületén egy üzenet jelenik meg, amely felhívja a figyelmedet az adatok pontosítására.

Ebben az esetben alaposan nézd át a megadott adatokat, nincs-e hiba vagy elírás. Ha azt tapasztalod, hogy minden adat helyes, de a felületen továbbra is látod az adatpontosításra vonatkozó figyelmeztetést, akkor mindenképp vedd fel a kapcsolatot az középiskolával.

Az általad megadott adatok csak annak az intézménynek a KRÉTA rendszerében jelennek meg, ahová gyermeked felvételt nyert. Ha van lehetőséged, a beiratkozáskor keletkező dokumentumokat nyomtasd ki, és az aláírt dokumentumok másolatát töltsd fel az e-Ügyintézés BKI felületének „A döntéshez szükséges dokumentumok, igazolások” blokkjába. Ezek a dokumentumok az adatokkal együtt átkerülnek a középiskola KRÉTA felületére.

Ha nincs lehetőséged kinyomtatni ezeket a dokumentumokat, akkor ezt a középfokú intézmény köteles megtenni.

Mit kell tenned szülőként a beiratkozás napján?

A beiratkozás pontos időpontjáról, a feltételekről és lehetőségekről tájékozódj a választott középiskola vagy gimnázium honlapján.

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumokat be kell mutatnod és gyermeked általános iskolai bizonyítványát is le kell adnod. Ennek pontos menetéről szintén a választott intézmény honlapján tájékozódhatsz.

Milyen előnyei vannak az online beiratkozásnak?

A beiratkozás adminisztrációjának elvégzése sokkal egyszerűbb, ha gyermeked általános iskolai KRÉTA rendszeréből – gondviselői jogosultsággal – lépsz be az e-Ügyintézés felületére, és onnan a „Beiratkozás középfokú intézménybe” menüpont alatt kezdeményezed gyermeked beiratkozását. Ez esetben ugyanis a rendszer betölti gyermeked személyes adatait és neked már csak az ezen felül szükséges adatokat kell megadnod a beiratkozási kérelem megküldéséhez.

Középiskolai Felvételi Előkészítő
Horváth Katalin
Vezető tanár